lördag 11 februari 2012

loppis




 

Äntligen har jag kommit till Vingåker! Det betyder loppis-dags! Några av mina käraste ägodelar är köpta på kyrkans second hand här i Vingåker. Jag börjar alltid vid lampavdelningen och hoppas innerligt att jag ska se en guldklimp...det gjorde jag idag! Några fler livsnödvändiga saker åkte med i korgen.
Här är dagens köp:
En fin glödlampa, så är lampan komplett! Vilken tur att den inte gömdes av en ful skärm!Fina småglas redo för pannacotta!
(Vad bra att jag syns i lampfoten )

Barnstolar kan man inte få för många av! Blir så svag för just skolstolar...kan ju bero på att jag är fröken. Så fina ben! Helt klart värd 40kr!


 
Undrar var jag ska ställa lampan när jag kommer hem?
En "smör-tax" är väldigt nödvändig! Jag fick lära mig att man ska luta smörkniven mot hunden.
Mamma fyndade en fin flaska.

Åh vilken rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar