tisdag 29 maj 2012

Drömhem

Så här ser mitt drömhem ut! 
Fönster. Golv. Takhöjd. Skåp. Vitt. Grått. Själ. Konstnärsanda. 
Det är en gammal skola (precis vad jag önskar) och ligger i Sörmland där jag är uppvuxen. Hemmet tillhör konstnären Gunnel Sahlin.

Jag såg reportaget i Elle interiör maj 2010 och sedan dess ligger huset i Jo´s topp 10. När min ettåriga son leker med mina tidningar, räddar jag alltid det här numret först!

Jag hittar tyvärr inte fler bilder. Den här kommer från pinterest. Enligt tidningen är reportaget fotat av Martin Löf.

1 kommentar:

  1. Ohhh...jag gillar verkligen också den typen av hem. Gunnel Sahlin är en av mina favoriter som glaskonstnär. Jag har även sett ett TV reportage från hennes hem om hennes hem. Kommer dock inte ihåg vad programmet hette men VILKET HEM!!! Underbart!! Ett riktigt drömhem :-)

    SvaraRadera