söndag 4 mars 2012

En vanlig dag i mitt mammalediga liv...

...struntar jag i tvätthögar, städning, och startar istället dagen på Snickarbacken 7. Jag ber om en vanlig ostmacka men ack, det finns endast nybakat surdegsbröd med fikonmarmelad och gryère(som råkar vara det godaste jag vet). Så sitter jag där, dricker en perfekt latte, äter min smörgås och lyssnar till skön musik. Barnet sover givetvis.
Så fortsätter min promenad mot Lotta Agatons butik där jordens snyggaste kastruller står uppradade!
Min promenad fortsätter mot Garbo, dit våren och det gröna redan kommit.
Jag beundrar lampor och köper mig ännu en plansch 
som är så vacker så jag får pirr i magen.
Innan det är dags att gå hemåt, tar jag en sväng förbi Asplund, där jag blir förälskad i en soffa, några kuddar (Thomas Sandell)och en klädhängare.
Sedan beger jag mig hemåt och tar tag i tvätthögar och städning.
Imorgon blir det en annan runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar